Innoveren voor zorg op de lange termijn.
In de huidige zorgmarkt is innoveren een belangrijk onderdeel om de zorgkosten en werkdruk op de langere termijn beheersbaar te houden. HQ-Healthcare heeft de visie om hierin een rol te spelen door innovaties met dit doel te ontwikkelen en aan te bieden. HQ-Healthcare is een totaalleverancier van verschillende innovaties binnen de zorg. Het doel is oplossingen aan te bieden die tijd en/of kostenbesparingen realiseren en het proces van de zorgverlener makkelijker maken. Dit wordt gedaan met een enthousiast team van professionals aangevuld door een technisch team dat alle oplossingen beheert en service op uitvoert zodat de klant zo goed mogelijk wordt ontzorgd.
MVO
Als bedrijf hebben we invloed op onze omgeving en daarom staat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel. Als bedrijf gaan we hier zorgvuldig mee om en willen we hier een actieve bijdrage aan leveren.
Onze focus ligt op duurzame oplossingen waarin verantwoord wordt ondernomen. Dit resulteert in een specifieke aanpak, klik hier om meer te lezen over ons MVO beleid.
De historie van HQ
Eind 2015 werd door Patrick van der Schaaf Zorgkiosken opgericht. Door jarenlange ervaring bij de KLM op het gebied van Self Service kiosken kon hij gemakkelijk de vergelijking trekken naar de zorgwereld. Van passagier naar patiënt: beiden onderdeel van een complex proces, vaak gespannen, in een niet alle daagse omgeving, verwerken veel informatie en dat allemaal onder tijdsdruk. Aan de zorg wordt daar vaak nog een dimensie aan toegevoegd: fysiek of mentaal mankement. Wat een succes was bij de KLM volgde al snel met Zorgkiosken: samen met ChipSoft introduceerde wij gemeenlijk de eerste geïntegreerde Self Service kiosk bij het Bravis ziekenhuis.
Begin 2019 zijn we op zoek gegaan naar verbreding en uitbreiding van ons productportfolio. Denk aan diverse randapparatuur, wachtrijmanagement, narrowcastingsystemen en meer. Daardoor dekte de naam Zorgkiosken niet meer hetgeen dat werd aangeboden. Om die reden is de naamswijziging tot stand gekomen en veranderde Zorgkiosken bv naar HQ-Healthcare. Met als doel om het hoofdkwartier te worden van een scala aan innovaties binnen de zorg.
Tegenwoordig maken 20+ ziekenhuizen gezamenlijk gebruik van meer dan 500 Self service kiosken en komen er meer dan 3 miljoen patiënten jaarlijks langs de Self service kiosken om zichzelf aan te melden voor de afspraak in het ziekenhuis. Ook bieden we de patiënt en het ziekenhuis de mogelijkheid om zelfstandig vitale waardes te meten met onze Zelfmeetkiosk. Naast de Self service kiosken draaien wij ook met ons narrowcasting- en wachtrijmanagementsysteem op meerdere locaties. Zo begeleiden we de patiënt van binnenkomst tot in de spreekkamer waar Doc2me staat om het gesprek op te nemen voor de patiënt. In elk stukje van het proces van de patiënt komen wij aan bod.