Innoveren voor zorg op de lange termijn.
In de huidige zorgmarkt is innoveren een belangrijk onderdeel om de zorgkosten en werkdruk op de langere termijn beheersbaar te houden. HQ-Healthcare heeft de visie om hierin een rol te spelen door innovaties met dit doel te ontwikkelen en aan te bieden. HQ-Healthcare is een totaalleverancier van verschillende innovaties binnen de zorg. Het doel is oplossingen aan te bieden die tijd en/of kostenbesparingen realiseren en het proces van de zorgverlener makkelijker maken. Dit wordt gedaan met een enthousiast team van professionals aangevuld door een technisch team dat alle oplossingen beheert en service op uitvoert zodat de klant zo goed mogelijk wordt ontzorgd.
De historie van HQ
Eind 2015 werd door Patrick van der Schaaf Zorgkiosken opgericht. Door jaren lange ervaring bij de KLM op het gebied van Self Service kiosken kon hij gemakkelijk de vergelijking trekken naar de zorgwereld. Van passagier naar patiënt: beiden onderdeel van een complex proces, vaak gespannen, in een niet alle daagse omgeving, verwerken veel informatie en dat allemaal onder tijdsdruk. Aan de zorg wordt daar vaak nog een dimensie aan toegevoegd: fysiek of mentaal mankement. Wat een succes was bij de KLM volgde al snel met Zorgkiosken.
Medio 2020 maken 15 ziekenhuizen gezamenlijk gebruik van bijna 300 kiosken en komen er meer dan 3 miljoen patiënten jaarlijks langs de Self service kiosken om zichzelf aan te melden voor de afspraak in het ziekenhuis. Begin 2019 zijn we op zoek gegaan naar verbreding en uitbreiding van onze productportfolio. Denk aan diverse randapparatuur, bestelborden, narrowcastingsystemen en meer. Daardoor dekte de naam Zorgkiosken niet meer hetgeen dat werd aangeboden. Om die reden hebben is de naamswijziging tot stand gekomen en veranderde Zorgkiosken bv naar HQ-Healthcare. Met als doel om het hoofdkwartier te worden van een scala aan innovaties binnen de zorg.